Ernst is the new black

Astor hade en märklig dag idag, först sov han 14 timmar, inte mig emot! Slocknade på en gång igår och vaknade knappt inatt, förutom en skrikattack mellan halv fem och halv sex imorse. Halv fem går jag inte upp för dagen, så är det bara. Sen har han varit på bra humör mellan varven men oxå klängig och kinkig, trött och han har typ inte ätit nånting. Så jag misstänker tänder.... Då är det nog kindtänder upp det är dags för, sist kommer hörntänderna. 
Dock sken han upp som en sol när Ingvild och hennes tjej kom förbi med paket idag. Han skrattade och körde hela charmregistret. Två långa sleeps gjorde att jag kunde se färdigt Orange is the new black och kolla ett avsnitt av Sommar med Ernst. Samt möblera om i hallen (bort jalusidörrar från 81, hej tyg) och nu på kvällen gjorde jag egna vårrullar. Det gick så där.... men goda blev de!
Ibland hinner man ett eller annat helt enkelt!
 
Igår var det en riktigt varm dag, vi invigde den lilla båten som jag köpte för en tia på loppis. Astor ville sitta i den hela dagen. Men vi hade lite pauser, bl a för att äta melon med hela kroppen och upptäcka naveln samtidigt som jag fick tid att plantera lite. Sådana dagar är man verkligen glad för en hyfsat stor utepats med ogenerat läge.
 
 
 
Fyllda med mudlar, spetskål, morot, purjo, fänkål, äpple, sesamfrö och solrosfrö. Samt lite ägg och avocado. Dock var inte dessa rispapper idealiska att fritera, här de liksom friterade och ja, ni ser ju. Man skulle haft dem raw istället. Nåt man har lärt till nästa gång :)
Grisgrisen
 
Badgrisen
Melongrisen
 
 

Kommentera här: