Het i hettan

Igår va vi på Flaksjön och jag och Astor lade oss för att sova middag ( underslafen på våningssäng i sommarstuga, luktar trä och mjukslitna svala sängkläder, räkna plankorna i botten på överslafen. *barndom*)


Så klart vatten i den lilla sjön.


När vi vaknade var stackarn kokhet, vi provade att bada, dricka, mysa men inget var bra och ute var det ju 30 grader och sol. Kents faster körde hem mig och Astor och han somnade på en gång i bilen. När vi kom hem hade han 38,7 i feber och vi hade 1ml paracet kvar.... Det finns ett öppet apotek i stan...

Han sov en stund och sen badade vi kallt badkar och han fick baby stolpiller och kvällen var ok. Kent åkte och fiskade jag kollade på nya säsongen av Hemlock Grove. Sen började helvetet, stackars liten grät och skrek, var kokvarm och knallröd. Så höll det på fram och tillbaka tills tidig morgon. Barneteve hade inte ens börjat.... K fick ta första passet och jag sov en stund. Sen byttes vi av och jag tog med en lite piggare Astor till apoteket när det öppnade. Han somnade sen i bilen och jag körde omkring.
Köpte några lobelia och vattnade blommorna hos Kents mamma, de är bortresta. När vi kom hem var vi alla ganska pigga, vi höll på ute och grejade, Thomas kom, vi bar ner och sålde vår gamla soffa, upp med den nya bäddsoffan som stått mitt i vardagsrummet i en vecka. Astor sov en stund och vi fick en del gjort. Kent köpte planteringslådor och skruvade ihop dem.

Sen slog tröttheten ned som en blixt i mig, A badade lite i sin båtpool och sen duschade vi och när han hade somnat somnade jag på soffan.

Sen utomhusmiddag med kallt vitt vin och njuta av vårt lilla space. Och nu ska jag sova!

Det är kindtänder på g hos Astor och två hörntänder har precis tittat fram, det rinner dregel över hela magen, men idag har han i alla fall varit feberfri.


Vippar lite på en soffdel.


Kent plockade en näckros till mig att ha i håret men den syns knappt.

Kommentera här: