You don 't know sweat...





Kent åkte bort på jobb idag och kommer hem imorrn. Jag skulle handla hundmat och männskomat. Inget komplicerat uppdrag, men pröva leta efter djuraffären när du parkerat utanför något som istället visade sig vara veterinären, himlen är tung och svart och regnskyddet till vagnen är kvar hemma, barnets tålamod är millimeterkort och biträdet i djuraffären helt tappad. Hans katt stod i en väska på disken, de övade inför dagens premiärflygtur....
Snabbt in på mataffären och där inne brast det för Lillis som kastade sig omkring i vagnen och kastade iväg sin leksak hundra gånger. Hans ljudvolym var tydligen bekant för flera då en pappa lät oss gå före i kön. Jag dog tacksam vänlighetsdöd vid tillfället. På väg till bilen försvinner leksaken helt och barnet är fullkomligt nedkletad i mangosmoothie. Jag har ny vit tröja och utsläppt hår och prövar lyfta honom lite i luften när han ska in i bilstolen. Misslyckas såklart fullständigt. Får ännu mer kladd när jag baxar in den mangomarinerade vagnen i bakluckan.
Väl fastspända ger kärringen som väntat på att komma in i bilen bredvid mig onda ögat. Jag vill transplantera ett konstant barnskrik i hennes hörselgång. 400 grader i bilen när jag rufsig och svettig backar ut från den trånga rutan och svänger -in på en återvändsände av parkeringen. Hatar i detta läge köpcentrum, förort, svett, mango, kattkillar och surtanter.

Få fattar hur svettig man blir.
MEN! Lill har tandsprickning och feber och har antingen sovit eller legat i min famn och ätit isglass sen vi kom hem. Stackarn som blev meddragen ut.



Kommentera här: