Konsertångest

Ja det var ett jäkla tjat om att missa Plant i  Dalhalla, men när jag läste recensionerna, och inte minst, line upen då ville man bara gräva ned sig. Ett par veckor sedan var Aerosmith i Stockholm, det var inte ens slutsålt, jag hade alltså kunnat gå. Sist de spelade i Sverige var på Sweden Rock som det året krockade med Pernillas student. Och imorgon är det First Aid Kit på Berns. Fatta mysigt att se dem där på en så intim scen! Lyllo My som ska gå! Även de ska spela på magiska Dalhalla under sommaren. Härmed sätter jag upp ett mål att jag ska gå på en stämningsfull konsert på Dalhalla någon gång. Då färdigtjatat för nu. Jag sätter upp ett maybe baby på att se First Aid Kit på Storsjöyran. Och kanske även Prodigy där, inte som godnattmusik en festivalgryning i ett sandstormigt Madrid som för nio år sen liksom. Och kanske Lady Gaga i slutet av september? Art pop i Oslo. Tjejhelg ja tack.
 
 
 
 
Är i alla fall fortfarande äckligt lyrisk över Rolling Stones. Tack.
 

Kommentera här: