Lilla krypet!




Det går framåt (!) med krypandet. Och är det tänder på g nu? Det har tuggats och dreglats sen december men nu har det exploderat från magen ett par dagar utan några sjukdomstecken, och det har tuggats och gnällts. Stackars lilla blöjrumpan är sårig. Imorrn är det pappadag hemma så då måste stumpen luftas lite. Han har aldrig varit röd förut men det ser inte skönt ut.
Och ikväll kunde han inte komma till ro och somna fast han var jättetrött efter dagens runda i Meråker.
Vi fick ligga på varsin sida om honom och bara få honom ner i varv. Till slut somnade han med ena handen i Kents skägg och den andra på mitt bröst. Mycket nya känslor i kroppen i och med krypande kan göra bebisar oroliga om natten. Det är ett stort utvecklingssteg!

Vi började dagen jättetidigt, 8, egentligen 7 alltså! Rocker ramlade ur sängen och Astor satte igång morgongymnastik.











Åkte till Lone och Hugo där det lektes hej vilt med bilar och prylar. Astor åt våffla tillsammans med oss andra ochhan fick lite ytterkläder från Hugo. Jag fick en retro radio som jag önskat mig till köket, den var vit och supercool! Hon visste inte att jag ville ha en sån så det var en rolig slump!









Sen var det födelsedagsfirande i Kopperå med hembakta tårtor. Astor var finklädd i ullgullfin kreation från Solveig och han drabbades av skrattattack på deras golv!







Vi avrundade med besök hos Elin, Hallgeir och barnen. Där var det så klart full fart och lek. När killarna la sig och gudföräldrarna lekte med Astor på golvet gick jag in i tio minuters powernapkoma.


Utanför dem växte det förresten tussilago!


Kommentera här: