Nypremiär!

För första gången sedan London gick jag ut på krogen och drack igår! En graviditet och ett halvår med ammande bebis senare liksom. 
Det var min ena mammagrupp jag var ute med, vi var sju stycken som åt och drack gott. Man trodde det där "egentid" var överdrivet när man hörde morsor snacka om det. Men nu fattar man. Jag var övertaggad till tänderna, hade till och med rakfönat håret! Tog på mig en oamningsvänlig klänning, pardym, rött läppstift och stora smycken. Studsade av tåget till vår i luften och bra musik i lurarna. 
 
Inledde det hela med ett glas Prosecco, drack sedan en halv flaska rödvin. Hade lust att supa ner mig. Men men. Klänningen blev tightare och tigtare över brösten och jag fick gå in på toan och pumpa. 
Kvällen varade fram till stället stängde klockan ett och då tog jag nattbussen(!) hem. Tillbaka i förortslivet som man är. Det var skönt att komma hem till den väntande familjen. Dvs en sovande son, vaken man och kissnödig hund. Jag var heeeelt slut och efter pumpande och ombyte la jag mig i gästrummet och sov till halv elva, abruten av två nattpumpningar. Hur skönt?! 
 
 
Astor hade sovit jättebra, tagit nappen! Och druckit lite flaska under natten. Förhoppningsvis är min tid som levande napp över nu. Kvällens nattning gick jättebra. 
När jag gick upp imorse tog jag ett snabbt bad och pumpade och kände mig halvbakis, gjorde scrambled eggs, bacon och sallad till frukost, samt en stor kanna saft med isbitar och lime. Sen när jag äntligen kunde amma igen somnade både jag och den lille spisaren.
 
Gud gav folket en solig söndag och hopp om livet så vi satte Astor i sittläge i vagnen och rullade iväg i jakt på en lekpark med bebisgungor. Jag har gåförbud så när Astor somnade köpte vi glass istället och gick hem och satt ute i solen. Musik, kaffe, bara armar, sola örterna, plocka lite på verandan, planera lite soffbygge och planteringar. Man kan tro det bara är en glass i solen, men det är så mycket mer. Hopp om liv, vår, framtid, spännande tider och bebis som ska växa och gå. 
Rocker blev vårborstad och njöt av att få ligga i solen. 
 
Vi fick spontant middagsbesök och jag slängde ihop rödbetor med chèvre samt en spenatsoppa med ägghalvor á la min moder.
 
Vi hade ytterdörren öppen och luftade och vädrade hela dagen! Härlig solig söndag!
1 Gunsi:

skriven

Låter och ser helt fantastiskt ut!

Kommentera här: