Cinco minutos



Han må vara världens gulligaste men han vill inte somna på kvällen. Jag är inne på tredje dygnet utan amning pga bitning och blodvite. Och då kan jag inte lägga honom för han vill inte annat än amma då. Men vi kan ju inte invänta Kent varje kväll. Inget annat blir gjort när det tar en timme drygt att natta och sen börja om igen efter han har vaknat och varit jättepigg ett par timmar.

Vi har börjat gå upp klockan sju med honom och ge honom ännu mer mat under dagen. Men vid läggning har han somnat till flaskan eller bröstet. Igår blev det nästan fyra flaskor i två omgångar och det går ju inte. Stackarn kräktes upp en hel del. Så till slut körde jag den beryktade femminutersmetoden. Även känd som skrikmetoden. Jag lade honom i hans säng och sa godnatt och satte mig i rummet bredvid. Han gastade så klart som en galning. Var femte minut gick jag in, lade honom till rätta och sa godnatt. Inget tröstande, kramande och vyssjande. Det var inte kul. Men inte så hemskt som jag trodde. Vi måste ju få sova allihop. Speciellt han!

1,5 timme tog det, så somnade han, sov 6 timmar (aldrig hänt förut!) Fick lite flaska och somnade igen. Halv sju lyfte jag honom till oss och fick honom att sova i 45 minuter till.

Var nästan lite orolig att han skulle va typ arg imorse, men nej då.

Solstrålen ♥





Kommentera här: