Two in one



Konstig dag! Den började tidigt och det var mulet och svalt. Vi skulle till Bakken så vi åkte iväg vid halv tio. Det var dött ute, avslaget efter gårdagens firande. Vi skulle hålla på ute så jag var väldigt påklädd och Astor likaså. Det blåste till och vi väntade oss regn.





Efter lite pyssel på gården gick vi till grannen och fikade. Plötsligt sken solen med intensiv hetta och vi fick klä av oss stickad tröja och Astor som hade full värmemundering samt täcke i vagnen fick av sig lite kläder han med.
Det blev varmare och varmare och vi åkte till Kents mamma och grillade. Som tur var hade jag tagit med en påse sommarkläder från Bakken, sånt jag inte kunde ha förra sommaren och därmed lagt undan. Så jag befriade snabbt min kropp från svarta byxor, dubbla tröjor, tjocka ullstrumpor och gympaskor.







Astor smakade glass för första gången och det var visst väldigt konstigt med något så kallt! Men sen fick han mersmak och blev arg på Kent när han inte fick mer! Han var på galet glatt humör och satt och viftade, boxade och ropade i stolen. Sen fick hans mjuka fötter känna på gräs för första gången och det var härligt!




Sen åkte vi hem, prövade lägga lillen (förgäves) jag pulade runt barfota på tomten och kände mig så glad att vi har en sådan! När klockan var halv tio var det fortfarande stekande sol och jag fick ta en kalldusch innan sänggåendet.

Det kändes som om sommaren officiellt öppnades ikväll.
Och det känns som om det varit två olika dagar idag på samma dag!

Astor hade premiär för sportvagn! Smidigt och populärt hos både liten och stor!




Kommentera här: