Ont i magen

Är alltså sjukskriven tills vi åker ner pga en inflammation i magen som är början till magkatarr som är början till magsår.
Hade ont i magen en vecka, i måndags på den trötta dagen urartade det på jobbet och jag fick avbryta och ta mig hem kallsvettig och grågrön i hyn.

Var hos doktorn och har fått medicin samt kostråd typ ät kokt fisk. Nej men äta milt och lite och ofta. Inget surt eller starkt. Väntar på provsvar om det skulle va något annat.

Detta är stressrelaterat och sömnbrist osv osv. Har haft dålig aptit och varit illamående på morgnarna och det har mest blivit juice och kaffe på jobbet. Har haft svårt att varva ner när jag ska sova, trots dödströtthet. Sovit oroligt, drömt mycket mardrömmar.
Och vardagen har fått en stor omställning som är ett litet tetris-pussel.

Men det blir nog bra med vila och medicin nu och sen komma till Nibble-resort.

Har ätit pyttelite nu senaste dagarna, smakfulla saker som vit fralla, ångad fiskkaka med avocado och gurka, pumpa och ingefära kokt i kokosmjölk, risgrynsgröt på mandel- och kokosmjölk. Biola som är en drickyoghurt med bra magbakterier.

Känns så besviket ironiskt att jag som äter ren mat och alltid förespråkar antistress ska få så här. Men bara det att inte sova en hel natt på 1,5 år gör ju sitt.

Sen är det städa/tvätta/diska/plocka/greja/hinna/orka. Ja ni vet. Helst av allt skulle jag bara vilja vara med Astor hela dagarna och vara energifylld för hans skull.
Prövar i alla fall att njuta av det lilla, som höst-halloween på bordet.



1 mamsen:

skriven

Krya på dej. Snart ses vi ! pok M

Kommentera här: