Lite bak på en måndag

Som det blåste inatt och yrde snö när vi vaknade. När Astor blivit avlämnad på dagis gjorde jag och Kent inte många knop. Jag hade smärtor och sov på dagen. Kent skulle jobba kväll och softade på dagen. Skön måndag ändå. 

Jag äter ju enligt FODMAP nu,  som är en ibs-vänlig kost och magen mår mycket bättre. Det som känns viktigast är glutenfritt. Nu på eftermiddagen bakade jag och lillis två julkakor, kokostoppar med choklad, vilket va ett riktigt kladdkalas. Inte blev dem vackra men smakade gott gjorde dem i alla fall. Astor va helt slut och måndagsseg idag så han la sig tidigt och då gjorde jag mandelcookies. Utan hans "assistans" tycker man ju att det borde bli lite snajdigare bak men nej då. 


Flera småkakor? Haha. De flöt ut helt, jag som hade ödslat tid på att forma rullar med sked. Men men. Fick skära till dem snyggt efteråt och de smakade himmelskt!


Imorrn är det sjukhusdax. Bara för samtal med dietist så det är ok, inga vidriga undersökningar.

Känns som Astor har anammat adventsmyset, det är kul! 


1 mamsen:

skriven

Snygga kakor.........

Kommentera här: