Nu börjar det....

Älskar julen, advent och allt där emellan! Jag och Astor pyntade tillsammans idag och han var gulligt delaktig. 

Saknar bara en amaryllis och ljus, både blockljus till adventsstaken jag ska laga, och röda kronljus. Kanske ett sånt med datum också. 

Vi lyssnade självklart på julmusik och åt mandariner medan vi höll på.

Ett axplock.











Har mått som en pissapa idag och det är blöt storm ute nu. Men efter jag hämtat min lilla julkille och fått massa gos och lek fick jag lite ny energi. Trots att han inte skulle ha på sig kläder när vi gick från dagis och att han skulle ha knäckebröd och inte mat och skulle höra 30 godnattsånger osv. Och ändå inte somna. Men men. Imorgon är dagis stängt och vi e lediga. 

Tänker inte minnas denna dag som ligga med smärtor - grinig unge - tjatig hund - storm.

Tänker minnas Astors iver över alla julsakerna som blinkar och hur mysigt det är att pynta i nytt hus. Alltid lika kul att plocka fram julsakerna för det är alltid nån godbit man inte helt kom ihåg att man hade. 

Kommentera här: