Den längsta advent

Fjärde advent idag och ändå kan man inte säga att det nästan är jul. Vi har ju en hel vanlig vecka framför oss först.

Kent var på jakt imorse och jag var smärtfull segpropp så jag och Astor var inne och tog oss bara ut på gården i livsfarlig ishalka med vatten ovanpå. Ohärligt! Vi julpyntade lite ute och matade hönsen. Tre ägg hade det kommit idag! Det betyder att fler är igång med värpning.

Barnet är full av idéer så efter att ha fått träslev och visp i paketkalendern imorse skulle han äta gröt som tomten gör. Med slev direkt ur kastrull. Så satt vi i soffan imorse och såg på julfilm. (Middagen åt sen Kent och Astor under matbordet).


När jakten var över gick vi ut och jagade julgranar i skogen. Vi räddade oss från det tråkiga regnet in under en grans tunga grenar. 

Vi grillade ostmackor och släpade sen hem en liten gran och en furu. Vi var inte långt hemifrån men det var blött och skymning. Jag var tvungen att sova efteråt och killarna åkte till bestefar.


Innan jag lade mig nu slog jag in lite klappar. Älskar det. 

Såg oxå sista avsnittet av Skam. Bäst. Mina 17-årskänslor ligger tydligen precis under huden. 


Fin dag. Men vad vet jag jag är ju halvblind i gamla glasögon. På onsdag är det nämligen operationsdags! 


Trotstestaren på nedersta bilden gör oss galna på både gott och ont. Men mest är det ändå mysigt! 

Kommentera här: