Sista dagen på småbarnsavdelningen

Det var det där med att tiden går fort....! Idag hade Astor sin sista dag på småbarnsavdelningen på dagis. Nu är det stängt i tre veckor och när han kommer tillbaks ska han, och alla födda 2013, börja på Rogna (Rönnen), på storbarn. Han gläder sig, men jag och andra mammor har lite separationsångest från den lugna och mysiga småbarn. Där sitter de så fint på rad och äter frukt, de har sovit med varandra och läst sagor i kuddrummet. 
Men jag är oxå övertygad om att detta kommer va explosivt för hans utveckling. 

Dessa hade han plockat till mig som sommarpresent.

Och jag gjorde en liten tavla till hans avdelning.


Jag som hade en sån negativ och skeptisk inställning till dagis är så tacksam över att ha motbevisats.


Nu har han gått utan blöja i stort sett hela veckan, och det har gått så himla bra! Ikväll grillade vi med Tomine. Med flera haha. Då gick han på toa flera gånger. Men han ville oxå smaka babygröt, han är ju både stor och liten. 

Kommentera här: