Två festninger på en och samma dag

Det hör väl verkligen inte till vanligheterna att besöka två historiska krigsplatser en söndag. Då man dessutom fyller 32 år! 

Farmor och farfars sista dag här va proppfull med planer och vädret bjöd på nyheter varje kvart.
Jag fick en liten sovmorgon och efter massa goda hälsningar och gratulationer åkte vi till Bakken. Jag tog inga kort. Knasigt.
Vi åt korv med bröd till lunch och kollade igenom gamla papper och foton. Sånt älskar jag. 
Sen åkte vi till Hegra festning som ligger ett par kilometer bort. 







Det var den plats i Europa som höll fort längst mot tyskarna under kriget. För det får man nästan tacka läget. 

Sen blev det lite bilsightseeing med stopp i Trondheims festningspark med sin utmärkta utsikt över staden. 
Min födelsedagsmiddag intogs på braiga Kalas og Canasta där jag åt en underbar fisksoppa med b l a dagens fångst. 



Astor lyckades fota lite när han lånade mobilen. 



Bra att han dokumenterade glastaket.


Vilken kille! Vilket gäng! Så mysigt att dem kom hit och att jag fick ha dem här på min födelsedag.

I lördags hade vi finbesök från Östersund. Min lilla syssling och Astor lekte hela dagen. Vi vuxna babblade och åt lunch. 


Farmor och farfar har fått se lite fjällnatur och sevärdheter men även varit med på mataffären, dagis, Kents jobb m.m.


En god present jag fick köpa mig på taxfreen.


Kommentera här: