Helggrejer!

Lördagsmorgonen i all sin harmoni var länge i sängen (Youtube för Astor) och sen länge vid frukostbordet. Kent hade bestämt sig för att vara ledig och drog på sig full regnmundering. Jag och Astor var inne och lekte med Lise och Tomine. Det byggdes tågbana och lästes böcker.

När dem åkte tittade vi till regnmannen som visslande gick runt och donade på tomten. Han gillar att vara produktiv. Vi ville inte störa så vi åkte och handlade lördagsgodis.
Det blev uppehåll och vi joinade ute en stund innan det blev outhärdligt gnälligt på treåriga gnällspiken.
Så då gjorde vi helstekt fläskkarré inne. Fick mer besök och det kokades kaffe och lektes med Lego innan köttig lördagsmiddag med bea. Då vet man att det är lördag.
Så skönt att Astor kan vara vaken lite längre på helgerna nuförtiden.

Efter barnsövande blev det roliga playlists på Spotify, hittade ett nytt bra band. Bara en sån sak. Lite rött i mitt glas och Kent fyllde några karaffer med whisky och några glas till sig själv. Vi planerade lite för en trip efter årsskiftet och var vakna ungdomligt länge. (Nåt som bara en gamling skulle skriva)

Idag härliga söndag fick jag sova en bra stund innan lillis sjöng sin "Stå upp din gris stå upp din gris nu har du sovit länge"

Då var det frukostdags även för mig. Killarna var redo för dagen. I min och Kents nattliga ambition hade vi gjort en lista på vad vi skulle hinna med. Det är nämligen en busy vecka som väntar sen.

Vi högg in! Flyttade möbler ut och in och runt omkring. Astor gick till Jon och fikade (så gulligt) och vi röjde lite mer på tomten.
Med bilarna fulla åkte vi till studion med lite möbler. Sen bar det av till Bakken för att kolla läget, äta äpplen och hämta/lämna lite prylar.

Kent hade köpt två begagnade element som vi hämtade och sen körde vi till Plantasjen (typ enda söndagsöppna i hela Norge). Köpte bark till hönsgården ljus till adventsljusstake. Enligt Astors önskan var det sen glasstid. Vi valde varmkorv och alla var nöjda.
Hem igen och utemannen fortsatte ute, inne lagades det söndagsmiddag. Jättegoda hemlagade fiskbullar vi fått av Solveig! Kents favvorätt är fiskbullar i bechamelsås med curry. Samt rivna morötter i ättikslag, och bacon och potatis. Jag har tagit till mig denna rätt! Så det åt vi.

Lille hjälpredan tog sedan på sig arbetshandskar och pannlampa och hjälpte mig skörda grönkål och svartkål.
Så var det dags för söndagsbad och medan han plaskade i baljan möblerade vi om i sovrummet. Blev grymt bra.

Astor blev nattad och jag ville själv sova men la i sista växeln och Kent bytte då plafondhelvetet som suttit ovanför matbordet. Farmors gamla goding "marängen" fick äntligen hitta rätt igen. Den har varit platlös sedan Bromsboda.

Så fin! Och så skönt med ljus! Glad att vi körde på turkos sladd!

Så blev vi av med lite möbler till en som var i större behov än oss och det blev mer plats i garaget och lekstugan. Men då var jag färdig för dagen. Kent får hålla på bäst han vill, just nu är han på studion och förbereder motiv för Halloween.

Men det är imorgon.
Nu har jag bytt sida i sängen, återstår att se om jag ramlar ur under natten.

Godnatt!

1 mamsen:

skriven

Fint med lampan ! Ni verkar ha haft fullt upp.

Kommentera här: