Timbeeer!

Idag rök några björkar på tomten. Och fler ska ner. Kent jobbade på med sågen och jag fortsatte med mitt grävprojekt.


Kallt och ruggigt har det varit på dagen, vi åkte på öppen gård med gårdscafé. Alla föräldrar gick runt och frös. Astor fick i alla fall pröva på att rida för första gången! Jag frågade häromdagen om han ville det men han fattade ingenting. Tror inte han har alls vetat att det ens är nånting som går att göra. 

Han sköt oxå med pil och båge och det gick ganska bra!

Igår cyklade han litegrann. Och hjälpte mig med middagen. Han lade fram på bänken och var så nöjd med sin insats!


Lite tokigheter hinner man alltid med!


Han har dessa "armband" mina hårsnoddar, i en skattkista på rummet.


Vi misstänker kanske mjölkallergi, som sin far. Ska ringa imorgon och få allergitest. Hans kinder har varit helt tokiga med utslag och det har gått mot hals och öron också. 


I fredagskväll käkade vi middag med Wilmer och Astri och han hade med sin lilla AMG.


DET var poppis!


Idag grillade vi massa god fisk Kent köpt, inte fiskat, på god fiskaffär. Uerfilé, stenbitsbiffar och spett med scampi och pilgrimsmusslor. Goda tillbehör och smarrig dessert med mascarpone, bär och nötter. 

Sen städade vi Astors rum, bäddade rent, rensade bort leksaker, la fram kläder till imorgon. Han badade och sen läste vi en ny (för honom, ärvd från mig) bok och det var mysigt!!!

Bra avslut på veckan!

Kommentera här: