Hallå från vår vintervärld

Här har vi vinter på riktigt. Det är bra! Inget blött och mörkt novemberrusk utan vitt och gnistrande vackert. De senaste dagarna har vi haft mellan tio och femton minus men det har varit okej.


Vi har varit ute en hel del men ingen har varit ute luka mycket som Kent som har blivit så himla sporty. 

Kolla vilket fint kort han knäppte inatt. 

Jag och Astor blev sjuka igår så det har varit en lugn start på veckan. Jag hade jätteont i halsen och han spydde utöver köksgolvet på morgonen. Men nu är han helt redo för dagis och jag har efter två dygn sömn börjat komma mig.


Igår på kören kunde jag bara kraxa lite men ville ändå gå. Vi övade med musiker inför vår julkonsert nästa helg. Längtar och är lite nervig inför den. Jag har ett solo och ska även vara konferencier. 
Måste köpa en klänning!

Idag har jag kokat bästa soppan på en spik.

Fräs lök och vitlök. Ha sen i tärnad potatis, idag hade vi också två morötter i. På med vatten och buljong och koka mjukt. 
Mixa slätt och krydda ordentligt. Ha i grädde och mixa till skum. 

Vi har också bakat havrefrallor och gjort juice. 


Då ska vi kunna hålla oss friska!

Kommentera här: