Tomtegubbar och basillusker

Det är något som härjar i byn. Folk är förkylda/magsjuka/hängiga ja pick one liksom. Kent har dukat under igår kväll och jag är fortfarande seg med ont i halsen. Som tur är har vi ju världens snällaste unge som utan problem ser på film och bygger lego för sig själv hela förmiddagen. Jag låg på soffan och försökte se på tv men vaknade hela tiden av att jag tydligen hade somnat.

Till slut drog jag upp mig själv och vi åkte till Lise. Barnen lekte och vi pimplade kaffe. Alla små va snälla så vi vuxna hade det bra. 

Astor ser väldigt mycket fram emot jul och advent. Min unge!!! Han nynnar julsånger och frågade idag om tomtenissar var lika små som basillusker. Sen sjöng han Hej tomtegubbar! Och frågade vad vi skulle äta på julafton. Det vattnades i min mun!


Utsikten just nu. Tidigt mörkt men väldigt fint. 

Kommentera här: