Späcka vecka

Det ska lite till för att bli mycket nu för tiden. Veckan här har bestått av rehab, olika sjukhusbesök, kvällsmöten, försöka packa ned vardagsrummet och så allt det andra vanliga då. Som alltid vill man kombinera det småtråkiga med nåt positivt och därför följde jag och Astor med när Kent hade tid på sjukhuset. 
Vi lekte i lekpark och shoppade julklappar under tiden. Sen hälsade vi på Kents mormor.





Och när jag hade tid på annat sjukhus annan dag (familjerabatt någon?) lyckades jag ta en liten minivända på stan!!! 
Hade en dålig morgon med allt det fysiska obehagliga man kan känna på som gravid och fotbruten. Men det lättade lite och friheten att få gå lite själv och strosa, den var väldigt saknad! 
Åt en indisk lunch i sällskap av olika sommarprat. Fick vila lite på tåget hem innan jag hämtade Lillis "allt för tidigt" från hans kompis. Blir så rörd av att de blivit så stora att de kan gå hem tillsammans från dagis. 



Vi har också fortsatt källarordnandet och köpt hem nytt golv till vardagsrummet! 





Fick en jättefin tavla av Kent! Och fotade det som sitter uppe på en väg hemma för att minnas när jag ska sätta upp dem igen efter reno.


Sent igår kväll stod jag och bakade, fick ställa klockan imorse, vi skulle nämligen sälja lotter. Insamling till kören, alla ska bidra med bakade vinster. Astor tycker det är jättekul och det blev ett par trevliga timmar på Coop med massa kända ansikten och många lotter sålda.



Efteråt gick vi till skolan på typ en sportloppis, blev inga andra köp än fika med kompisar men det va bra det!
Astor fick vara hos bestemor en stund sen, jag gjorde en halvdan snabbstäd hemma och sen kom en arkitekt hit för att hjälpa oss rita förslag till utbyggnad! 

Och äntligen lördagkväll! Fullt ös imorrn igen. Kanske ska lägga mig snart. Kent städar garage.

Kommentera här: