Kulturell källarkväll

Fredagskvällen var först ensam hemma med  Ebbas pappas sommarprat. Hjärteaj. Det kom först på på gymmet men då fick jag pausa när jag befann mig i offentligheten. 
Samtidigt gjorde jag thaisallad och stekte fiskekaker. Astor ville nämligen vara på studion i väntan på att Kent skulle bli färdig. Där brukar han rita, se på dvd och leka med antikviteterna. 
 
När vi ätit middag tillsammans åkte jag på teater med en kompis. En lokal uppsättning med lokal historia, skriven av en svensk faktiskt. Annorlunda scenarrangemang och många roligheter! 
I pausen var det vanlig bar och en rullande!

Men bara det att sitta på en stol ett par timmar är magspark, bäckenbryt och fotont.

Kvällen avslutades sen hemma i källaren. Vi försöker skapa nån form av ordning i huset. Fick monterat en värmepump i källaren häromdagen så nu är det nåt helt annat där nere. Kent monterade några nya hyllor och jag rensar faktiskt ordentligt. Slänger gamla julkort och säljer gamla lampor.


Så klart inte färdiga men vi måste ju ha något att roa oss med på lördag också! 

Kommentera här: