Går och går

Har tränat foten massa denna veckan och även om det gör ont är det också skönt. Klarar mig med en krycka ute och ingen krycka hemma! 
Känner mig extremt gravid! Inte skönt att böja sig ned, kissar på nätterna, ligger vaken på småtimmarna och läser om dörrkarmar och italienska blommor. 

Vi har beställt första grejerna till husrenoveringen, luftvärmepump till källaren och ny kamin till vardagsrummet. Den här pjäsen och allt runt den ryker.

Till förmån för denna

Och vi har klämt och känt på kök på Ikea tills jag var svimfärdig. Men vi bestämde oss och det ska bli jättebra! 

Höstens premiär på gympasalen blev en succé för lilla springis. Jag var tröttare än tröttast med behov för att åka hem och klä av mig allt och ligga raklång. Kent var som tur var med. 




Jag var tvungen att beställa lite flera byxor till denna kuliga mage. Väldigt skönt! Har hunnit med föreläsning, körövning, cafémiddag och tre möten denna vecka också. Samt en lång playdate idag med Astors kompis på deras jättefina gård.















Nu kollar jag på Så mycket sämre och spolar förbi allt utom tolkningarna. 


Kent är på ölklubb och jag har läst ut en bok och tänker på att det skulle vara skönare i sängen än i soffan. Är nog rätt beslut. 
Vill inte säga godnatt redan halv elva men det blir nog ett par timmar kakelgooglande och en ny mexikansk serie först. 


1 viplady.info:

skriven

Jag sparar alla glassaskar och yoghurthinkar med tatt slutande lock. De ar perfekt att frysa ner overbliven mat, bar, bakverk m.m. i, da behover jag inte kopa frysaskar for andamalet. Jag plockar bar i skogen pa hosten och fryser in. Tomma yoghurtburkar tar jag med till jobbet dar vi anvander dem till pyssel. For miljon sa sopsorterar jag enligt kommunens sortering. Jag kastar inget skrap pa marken, inte ens tuggummi. Leave nothing but footprint Ar mitt motto nar jag ror mig i naturen. Jag lanar hellre bocker fran bibban an koper egna trots att jag alskar bocker i bokhyllan. Klader koper vi bara nytt nar det ar nodvandigt. Och jag forsoker tanka hallbart. Dyra jeans som haller 3-5 ar istallet for billiga. Strumpor koper vi en sort, nar en strumpa gar sonder behover den bara kastas, inte bada paren.

Kommentera här: