Allt gick galt

Så sa Astor till Kent idag när vi kom på en svettig kristimeout till hans jobb. Så här startade det som gick galt (fel).

Vi skulle premiärcykla för i år, Astor alltså, vi letade efter cykelpump. Hittade inget. Sol satt i sin bilstol och väntade på oss och skrek. Till slut hittade vi pumpen. Men det funkade inbytte att pumpa. Hittade också rätt hylsnyckel för att demontera stödhjulen. Mem så fick jag inte in cykeljäveln, som jag skrek åt den, tillsammans med vagnen i bakluckan. Astor började ropa "jäveln jäveln". Jag stoppade in den på passagerarsidan och fick hålla emot för att det leriga hjulet inte skulle gegga mig. 

Kom till Kents jobb, pumpen aka pumpjäveln var trasig. Varför det finns en trasig cykelpump i garaget är ett annat mysterium. Kent såg oxå att jag inte satt tillbaka muttrarna efter stödhjulen så bakhjul och kedja satt inte fast ordentligt. Bra mamma. Han fick iallafall in cykeln i bakluckan tillsammans med vagnen. 
Vi åkte till svärfars garage, hittade ingen pump där heller. Åkte hem igen. Letade vidare utan resultat. Gick in för att hämta bärselen. Mitt i hallen låg pump(jäveln). 

Jag hade en plan att efter cyklingen åka och fika på en vernissage/lördagscafé. Men nu åkte vi dit innan cyklingen för jag fick akutbehov av energipåfyll. Parkerar och börjar brottas med bärselen och en skrikande bebis och en krånglande bilstol. Astor ramlade. Jag ramlade inombords när jag märkte att Sol hade bajsat genom. Stoppade tillbaka barnen i bilstolarna och åkte därifrån med trött grinbreakdown.

Återigen till Kents jobb för andningspause, blöj- och klädbyte, amning och cykelpumpning. Jag hörde från toan att Astor sa till Kent att allt hade gått galt.
Men efter det lättade allt. 
Vi körde iväg och sen blev det cykel, lek och fotboll i två timmar. Underbart! 




Sen lagade vi god mat och hade soffamys.


Myset fortsatte imorse. Så bra vi har det!

Kommentera här: