Supermom!

En fredag var jag hemma med bägge barnen. Morgonen började med att jag fick duscha med en kissig liten tjej. Sen kokade jag gröt till hela familjen och vi åt frukost tillsammans innan Kent skulle jobba. Så tvättade jag kläder, dammsög och städade hela huset. Gjorde hemgjord mjuk leklera med Astor. Tog ett billigt balsam, blandade med maizena till passande konsistens. Vi kladdade med den en stund och jag formade små påskkycklingar. Smoothie lagades på jordgubbar och apelsiner för att vara friska till påsk!
Så gick vi en liten vända med vagnen och satte oss sen på verandan och byggde garage till massa leksaker vi tagit ut.
Vi hade våffelsmet kvar sen dagen innan när vi försökt få i en sjuk Astor något att äta. Smeten och våffeljärnet följde med ut på verandan och vi njöt av solen till fikan.
Till kvällen blev det jättegod middag, jättemysigt fredagsmys. 





Kände mig som en fullfjädrad supermamma, allt bara klaffade, till skillnad mot ganska många andra dagar.

När jag skulle lägga mig fick jag massa beröm av Kent, men också av mig själv, icke att förglömma! 


Kommentera här: