Året som gick

2010, året då jag lärde känna Trondheim på riktigt, sex gånger har jag varit här, druckit vin på Bakklandet under ljusa sommarkvällar, shoppat i stan, gått längs med vattnet eller suttit i fönstret på Möllenberg.
Jag och Kent har bott ifrån varandra nästan hela det här året och det har fungerat väl, som jag trodde men inte kunde veta förrän vi var igång. Jag har flugit elva gånger och en av de gångerna landade jag i Oslo som jag verkligen kom att tycka om, där var vi på en grym tatuering- och musikmässa. Höstsolen strålade och jag gjorde blommor på min arm.
Tv har varit ointressant för min del förutom våra heliga tisdagar, annars är det Sons of anarchy och Våra vänners liv som förgyllt min skärm. Jag har även uppäckt att Playfunktionerna är här för att stanna.
Året började med rejäl kyla och massa massa snö. Och så tenderar det också att sluta. Däremellan hann vi med en sen men snabb vår och en tropisk sommar som jag önskar i år igen.
Tankarna och funderingarna på framtiden har varit många och även om olika frön av idéer växer så får tiden utvisa vad som komma skall, man kan inte planera allting.
Jobbet har varit fyllt av roliga utmaningar och intensiva perioder blandat med lugna tillfällen det gällde att passa på att njuta av utemöblerna. Att kontoret blivit fint gör var dag roligare från 8.00

Vinet har flödat i mina stora glas, i goda vänners lag, under konserter, i varma sommarnätter, under en filt i soffan.
Vi är väl alla överens om att långklänningen kom för att stanna, den passade perfekt i sommarhettan.
2010 växte Helles mage tills Selma ploppade ut, spänt för oss alla och nu har vi en till kompis! Kärleken levde runt med många av oss, sambos, särbos och avslut. Vet inte vad som är mest läskigt, men kärleken har ju alltid rätt, vad vägen än är kantad av så kommer man fram till slut. Men innan dess kan det vara svårt att veta var man ska.
Mina ögonfransar har aldrig varit längre, jag har gjort mig själv beroende av eyelashextensions och kommer aldrig att sluta, hör ni det, aldrig!
Ett annat beroende är min underbara nya lur, Samsung galaxy och att jag aldrig mer kommer ha en stationär dator nu när jag har två bärbara varav den ena är minimini och bästa smidigaste när man vill ligga och skriva. Kents Ipadinköp har gjort mig avis och delberoende av den enkla skärmen. Jag gillar teknologi när den är enkel och tillgänglig.
Våren 2010 känns så avlägsen just nu, men påsken tillbringades på Bakken med kompisar och där en solig och snöig dag när vi var på tur(!) friade Kent till mig på isen och visade den vackraste diamantringen jag någonsin sett. Den satt perfekt på mitt finger där den ska finnas hela livet ut! Efter detta blev jag en hemlig bridezilla, blev medlem på massa sidor och började spara en välfylld mapp på skrivbordet med massa idéer... som tur är har ingen drabbats av bridezilla. Än.
För att öva lite hade jag turen att få gå på två bröllop på raken under sensommaren, det var kul, känslosamt och vackert.

Under den varma sommaren hann jag också gå på Metaltown och Westcoast riot i Göteborg och därmed få två nya festivalfavoriter. Grinade så klart till In flames när marken gungade och jag trodde på världsfred. Som tur var kunde vi bo hos Lollo och Chris och därmed slå massa flugor i smällaren eftersom jag vill hänga med dem mest hela tiden och gärna i en västkustpark eller på bästa baren Sticky fingers.
Mina vänner är så duktiga, de börjar plugga, de blir klara, de får grymma jobb, de flyttar, de skaffar barn, de förlovar sig, de vågar bryta sig loss eller våga släppa taget, de är snyggast, vackrast, grymmast, finast och smartast och dom är mina! Det gör varje år till ett toppenår!
I år fick vi visa vår lilla del av Norge för mamma och pappa, Pernilla hade redan varit här två gånger tidigare men för mamma, pappa och Niklas blev det första besöket. Vi bodde på Bakken och bara slappade några dagar med god mat, bad och andra världskrigetturism som var mycket roligare än det låter. Sen gjorde vi Trondheim ett par dagar och hade det sommarvarmt och mysigt.
Självklart har jag hängt mycket i Nibble som är ett litet paradis på jorden, där kan man softa i jacuzzin när snöflingor faller, eller vila i hängmattan under trädens skugga. Och där finns familjen alltid till hands :)

Min lilla gudboll Alicia har förgyllt många kvällar och dagar, det är så skönt att vara välkommen till sin bästa vän när som helst. Och det är så mysigt och vuxet att de bor i ett hus!
Förutom den gungande piren under festivalerna har konsertåret inte varit välfyllt men det som varit har hållt högsta kvalitet! Jag har fått se och höra min bästa Robert Plant igen under en väldigt mysig kväll, Melissa Horn har jag sett två gånger, Winnerbäck upplevde jag bredvid kyrkan i Trondheim och Kent höll ljusshow i februari.
Hela 2010 har lättats upp av vetskapen om vad som väntade den 16 november. Att vi då skulle åka till Thailand för att fira att den bästa mamman i världen fyllde år! Hösten blev lättare och gick fort när man visste vad som hägrade runt hörnet. Och semestern blev perfekt! Sol, värme, stränder, mat, shopping och umgänge med de bästa, man kunde inte bett om mer. Ja kanske fler dagar då ;)

Vad 2011 bjuder på kan vi inte sia om såsom jag försökte om 2010, för jag trodde att det här var året som var året med stort Å. Jag hoppas jag inte förlorar någon i min närhet under 2011. Annars håller jag det öppet för allt möjligt, för man kan aldrig veta någonting. Men älska, gå på konserter, dricka vin, skriva, krama mina vänner, njuta av snö och solsken, gosa med Rocker, umgås med familjen, undvika dammsugaren, äta grönt och starka ostar, det ska jag.
1 Gunsi:

skriven

Härligt inlägg! Du förgyller alla mina år ska du veta. Kram på bästaste du!

2 Carolina:

skriven

Instämmer med föregående talare. Jag vill sitta med ett stort glas rödvin i din soffa och prata bröllop, NU! Love you!

Kommentera här: