El jueve

Det blev en mysig dag tillsammans med min man idag, för hans kund avbokade. Det var så underbart väder imorse men sen tilltog en surig vind tyvärr. Vi avverkade en hel del saker, var på biblioteket och ordnade lånekort, var och betalade mitt träningskort, köpte ramar och pratade konst, hämtade Astor tidigt på dagis. Först av allt träffade vi Flyktningetjenesten här i kommunen och anämlde oss som "vänner". Det innebär att vi ska träffa flyktingar som fått uppehållstillstånd här i kommunen, kanske bara ha en playdate, laga mat eller gå en tur. Eller ta dem med dit dem kanske inte kommer sig så lätt annars, visa dem fjällen, isfiske och sådant. Ibland kanske man hjälper till med skjuts nånstans eller andra tjänster. Blir spännande!
 
Så gick vi en fin promenix, utan kameror. Men det var fin utsikt hela vägen och jag kollade in i två förfallna gamla hus, varav det ena hade ett minikök med turkos inredning och tapet med gula och orange blommor. Kan va min dröm.
 
 
När vi hade ätit middag tidigt som pensionärer för att vi skulle hinna åka till Bakken efteråt märkte vi, när bilen var packad, att locket till oljan var försvunnet. Därav olja lite här och var under huven. Det blev ingen tur till Bakken. Astor blev ledsen för han ville åka till orange huset med ladan.Känns bra att han börjar få en relation till det nu. Han hade även packat en påse med leksaker han skulle ha med dit. Istället blev det soffa och film för det började regna småspik ute. Sen dusch och ett långt bråk om nagelklippning. Det är den nya vägran hos Astor. Han kryper ihop på pallen och gömmer både händer och fötter. Jag tar fram både klippare och nagelsax och säger att han kan välja, han säger nej och ta den borta väck! Och jag försöker hålla mig för skratt. Det slutar med att det blir mormor som ska klippa när vi kommer dit.
 
Vid dagiset imorse var det fullt av renar igen. Astor (och jag) tycker det är spännande
 

Kommentera här: