Effektivt och slappt

Kände mig rivig i halsen imorse igen. Palla! Men efter jag kört Astor på dagis gjorde jag ett ryck i källaren och packade ihop julsakerna ordentligt. På tiden liksom. Slängde massa tomma kartonger och skit. Mycket skönt. Städade oxå i hallen för där fick man typ vada genom ryggsäckar och raggsockor. 

Fick i mig smoothie med massa ingefära och lime som kanske boostade hals och snor lite. 
Sen fick jag ta och lägga mig under täcket och vila en stund. 

Jag dammade och Kent dammsög. Sotaren kom på inspektion och vi fick väntat besked om att riva panelplattan vid muren på Astors rum. Så vi började med det och fick fram jättefin original vägg från 1939. Den fick vi tyvärr oxå riva bort.


Nu har vi ett litet sminkprojekt på g där. 

Efter tidig middag väntade möte och kör för mig i fyra timmar. 
Kent och Astor kom och hämtade en grej och Astor ropade över hela parkeringen "kos deg på kör mamma!" 
Och det gjorde jag! För det var jättekul!

Nya fina stickade kläder från Solveig. Modellminen är på!

Kommentera här: