Damma av kvällen

Blandningen mellan rastlös och trött. Halvglo på inredningstv efter det briljanta Vår tid är nu. Tittartips! Men till slut vill jag ändå börja städa lite. I sällskap av Skäringer och Mannheimer blir allt roligare! Lyssningstips! 

Julklapparna börjar samla sig i gästrummet. Tvätten blev inlagd i skåp och lådor. Från ingenstans och överallt lyckas man samla ihop en påse skräp, jag blir mer och mer skoningslös i rensning när jag väl rensar. 
Men julpyntet är heligt! Lastade idag in en batch juldukar/kuddfodral/diverse röda textilier i tvättmaskinen. 
Så blev sovrummet städat. 

Idag fyller min älskade mamma år! Ovan är det mormor på bröllopsfoto. Och min torkade brudbukett minus solrosorna för dem fick jag klippa bort. 


Nu är det i alla fall dags att sova för imorgon är det caféjobb och första juldagen där. Vi ska servera risgrynsgröt varje tisdag nu och självklart ska julmusiken sorla i bakgrunden, det ska bli mysigt! 

Idag har jag druckit kaffe med Eli på studion hela dagen och pratat om Australiens vardag. Det är samma men ändå inte, kort sammanfattat. Kul och trevligt med catching up. 

Imorse försov vi oss men det var lugnt ändå, killarna väckte mig och sen kokade Kent gröt till oss alla. Bra start! 

Godnatt!

1 Hanna Karlsson:

skriven

Skönt att röja undan! Jag skulle också behöva göra det men skjuter bara upp det hela tiden.

Kommentera här: