Rough luxe

Drömhotellet att bo på är Rough luxe i London. Det är inte fasansfullt dyrt men ändå såpass att det bara skulle bli en natt där tror jag. Stilen e grym och jag tänker mig att det är en avslappnad och tyst stämning, trevlig personal och sköna gäster. Jag tycker det vilar en tystnad över bilderna. Den här inredningsstilen är svår att hantera, för
¤ Det kräver sin byggnad, det ska vara ett ruff/lyxigt hus, känns inte som att flammiga väggar med synligt tegel blir lika rätt i en 20-talsvilla med brutet tak eller en funkisdröm i Bromma
¤ Huset får gärna ligga i en urban stad, som t ex London, (blir inte lika hett i typ Västervik)
¤ Sen ska det inredas med säker hand, minsta felsteg kan skapa en helt annan känsla än vad som var tänkt.
¤ Och så ska man hitta de rätta detaljerna, de bästa fynden är från gamla fabriker, skolor, butiker osv


Därför skulle jag vilja uppleva Rough luxe, för det är rätt one of a kind tycker jag

Kommentera här: