Mina sjalar

Ni vet ju att jag gillar sjalar.... 28 stycken har jag. Plus några små scarves. Det går liksom aldrig ur modet att ha nån form av sjal. Sen kommer sjaletten tillbaka med jämna mellanrum, några sådana har jag ju oxå. Och så blir scarf ála flygvärdinna inne ett tag, sedan turbanen, sjal runt höften, sjal ála Beatrice, sarongen. Man kan tom bära barn i sjal om man är intresserad av barn.
Hur många sjalar har ni? Är det nån som har fler än 30?
Fr vänster, vit som är bra att ha över håret när man solar, gul med pinglor, från när mamma var ung, färgglad historia från Marbella, grön/blå/grå randig, blåmönstrad från när mamma var ung, blå tunn från när mamma var ung, lila från farmor, gul en present från tjejerna, konsumgröna var min favvo när jag var 18, grönmelerad present från mamma, grön bra hårsjal.
Fr vänster: prickig med bollar från förra årets mellandagsrea, min första storsjal från Visby, blommig från Gina, petrol från Indiska, mönstrad från Nilla, indisk från Hultsfred, indisk från My
Fr vänster: orange present från tjejor, tvådelad vintage från Rut m fl, lila mest använda favvosjal från Spanien, klassisk Palestina från när mamma var ung, HD-sjal från Spanien, Kents döskallesjal, randig från My

Kommentera här: