Kusinhäng!

Den varma torsdagen började med en liten shoppingrunda från Sankt Eriksplan till Odenplan. En av de bästa sträckorna man kan ta tycker jag, rean på Indiska var galen men jag köpte ingenting! Sedan mötte jag upp min kära kusin Jojje som är hemma över sommaren men annars bor i Kina. Vi har inte setts på två år men alltid är det
som igår. Vi åkte till Fotografiska och i de svalkande vindarna utanför mötte vi upp Teresa och under en knipande hunger såg vi allt från Lennart Nilssons klassiska fosterbilder till Annie Leibovitz kärleksförklaringar till sin fru och avslappnade kändisporträtt. Här sitter Johnny Cash med sin familj på en porch, jag vill oxå ha en gungstol på en porch!
Sedan  lunchade vi, tittade in hos Teresa, åt glass i park och hängde i gäng. Tillbaka i förorten åt vi middag i Nibble, pappa grillade i muurikan, mamma gjorde god dessert. Jojje berättade kinahistorier. Slutligen drack vi vin med Pernilla o Nicklas hemma hos oss. En härlig varm dag!

Kommentera här: