Alice and I

Ja vi såg Alice i underlandet i 3 d igår och jag är supernöjd! Det var en bra film med bra handling, jag gillade effekterna i 3d, jag gillade kläderna, jag gillade figurerna, jag gillade såklart Johnny Depp!
Upcoming Mia Wasikowska som spelar Alice har nog många bra roller att vänta samt en plats på it-girllistan.
Hennes klänningar var underbara och med riktig haute couture-känsla. Jag vet inte vem som designat dem, vet ni?
De andra rollerna var bra gestaltade, Helena Bonham Carter som är givet namn i alla Tim Burtonproduktioner var klockren som The red queen med alla sina hjärtattiraljer.
Jag rekommenderar denna vackra sagofilm men tycker inte att den utklassar t ex The imaginarium of dr Parnassus. Dock är det spännande att läsa om kommande filmer i 3d, bl a Shrek!
Vi var inte helt eniga ang 3d igår, killarna var inte lika impade som vi tjejer men jag tror fortfarande på en 3d-framtid.
Innan filmen åt vi asiatisk  buffé och jag är lika mätt än, kom hem sent, drömde såklart konstigt efter filmupplevelsen. Drömde att jag åkte Vasaloppet fast det gick undervatten? Efteråt hade jag jättetorr hud.

Kommentera här: