Mitt bibliotek och bokförvaring

Från gårdagens Bygglov, smart förvaring
Trendig men i mitt tycke inte snygg bokstol
Bokhund?

Bokställ, det bruna i mitt bibliotek tack
Bibilochaise, detta är en av mina favoritmöbler, en sådan vill jag ha i framtiden
Inbyggda hyllor är riktigt snyggt, stegen ger extra bibliotekskänsla
6-16-kafka-library-2.jpg
Inbyggt med lönnhylla och svängda former

Jag vill ha inbyggda hyllor ovan fönster och dörrar oxå
Mysfaktor!
Riktigt coolt med taktexten, från Diane Keatons fd hus
En boksnurra ska jag ha!
Älskar denna osynliga hylla, som en L-formad metallhylla som sitter fast i väggen och den nedersta boken.
Jag ska sitta bekvämt i en sliten Chesterfield
Och halvligga på en lyxig divan
Ex Libris Parchment on Black and White Books with Pale Taupe Shelves från Cole & Son
Tapeten Ex libris från Cole and son ska det vara på insidan av dörrarna i mitt bibliotek
Bra belysning av klassiska lampor
Japanska tekannor håller drycken varm länge
En drinkvagn med glasflaskor med whisky och cognac
en mysig pläd, en jordglob att snurra på, en skrivmaskin att knappa på, en reservoarpenna att doppa i bläckhorn, gamla papper som prydnad. 
Jag vill ha det mörkt, brunt, engelskt, med många smålampor och sittplatser så man alltid har bra belysning var man än känner för att slå sig ned men god bok. Och framför allt vill jag ha massa böcker och inte behöva ge eller slänga bort pga platsbrist.
Min läsoas.
1 Janne:

skriven

Hej



Det är ju kul att du tycker om min bild, men jag hade ju helst sett att du frågade om lov innan du snodde den.



(http://www.babilou.se/images/20090921_5130.jpg)

2 jojo:

skriven

sorry, jag som trodde Babilou var ett märke på en fin penna :)

Kommentera här: