Att fylla 26 år!

Det började redan på fredagen, dagen innan, farmor och farfar hämtades och vi var i Nibble och grillade och mumsade äppelkaka och jag fick bästa presenterna i världen! Bla presentkort på Indiska och Kicks och gott mangote från Indiska. Jag vet redan vad jag ska inhandla idag på Kicks. Jag fick en hög med böcker också, det ska jag dela med mig av sen. En jättemysig kväll var det och jag lade mig ganska exakt 00.00, då ringde Kent och grattade.
För den goda, sega äppelkakan behövs
1 ägg och 2 dl socker som vispas samman, tillsätt 1 dl smält smör 2 dl vetemjöl och 1 tsk vardera av bakpulver och vaniljsocker. Lägg smeten i form med löstagbar kant, täck med 2 skivade äpplen, pudra över kanel. 45 minuter i 175gradig ugn gör den seg i kanterna och lite knäckaktig. Underbart god! Du kan med fördel addera 1 droppe bittermandelessens till smeten.
Vi grillade älgrostbiff och åt den med fransk potatissallad med mammas goda dressing.
Jag vaknade tidigt på min 26årsdag till solsken. Är det en effekt av ålder tro? I bara t-shirt och barbent kunde man sitta ute i Nibble och äta frukost med mor, syster, DN och fransos, lovely! (Observera att bakre mackan är en macka och inte en planka i bordet)
Vi solade hela förmiddagen och det var riktigt riktigt varmt!
Sen åt vi lunch, strutschorizo!
Pappa hade hissat flaggan för mig!
Jag fick dessa stolsdynor till balkongen, perfekta färger!
Av farmor fick jag en älskvärd Bougainvilla och tidigare har jag fått den här stora fina Mårbackan av mamma. Nu har jag även en jordgubbsplanta på  balkongen som Malin kom med. Väntar på smarrig skörd!
Så här fina påsar låg mina paket i, men aldrig vågade jag tro....
Underbar väska och klänning från Desigual! Vet ni att de har öppnat en butik i Täby C? Och i Indiskapåsen låg.... Jade Jaggers underbara mönstrade tunika! Jag hade på mig den på festen på kvällen, ni ska få se :)
Av Lojsan fick jag dessa fina örhängena som matchade Jade perfekt
Vacker anteckningsbok och väskan från mamma och pappa, härligt härligt fat från Soffan och en smarrig parmesankrydda att blanda med olja eller göra massa annat gott med, fina örhängen från Veira, fin vas från Cattis i så fina matchande färger och jag blev så glad för allting som är hundra procent jag!
Sen kom älsklingen hem med dessa vackra smycken från fjärran Tibet och Bali. Jag dog, alla presenter var bäst!
1 mamsen:

skriven

Jättefina smycken!kram M

2 Louise:

skriven

Underbara bilder & prellar:)

Kommentera här: