Kompishäng och livet på loppis

Min sovfrisyr sedan två nätter tillbaka fick följa med ut, jag måste färga håret igen, blätråkigt
Lollo var hemma på blixtvisit och tillsammans med Helen och vildhundarna lagade vi en suoerb middag, tomatsallad, klyftpotatis, majs, halloumi, vitlöksbröd och grillad kyckling
Imorse när jag vaknade låg Rocker och solade sig i all sin glans, vi packade ihop oss och fikade med Lollo och Gunilla på en kylig men småsolig uteservering.
sen åke jag på loppis där mamma och Eva bestämt sg för att sälja lite utrensade prylar. Det var lite som att se sin barndom på ett bord, fina bilglasen jag och Prillan brukade dricka ur på helgerna, några gamla tavlor, ljusstakar och porslin som alltid funnits hemma. Jag hade oxå bidragit med en del grejer och tjänade 225 kronor utan att lyfta ett finger. Tyvärr var det väldigt lite folk där idag men mamma blev av med de flesta större grejerna och det som inte blev sålt skänkte de till de som håller i loppisen, de sorterar ut och säljer och kör kläderna till Afrika. Alla är vinnare i slutändan och det finns mer plats i mamma och pappas garage.
1 Louise:

skriven

Fint när du har håret sådär. Du ser ut som en brunis på kortet. Tack för en myskväll & mysfika:)

2 Malin:

skriven

Superfin i håret ju! Heja sovfrillan! Och heja Loppis, jag och mamma har samlat en hel del grejer och ska åka och sälja nån helg vi också. Tips på var?

Kommentera här: