Mina läsvanor, hur är dina?

Som läsare är jag: Skummande, kritisk mot språkbruk, gillar inte att bli skriven på näsan, tar till vara på tänkvärda citat och kommenterar gärna i marginalen

Som bloggare är jag: blandad med ganska många ointressanta inlägg, mycket vardagssaker, mycket fina saker

Senast lästa bok: Nattfåk av Johan Theorin

Senast påbörjade bok: Just kids om och av Patti Smith

Senast köpta bok/böcker: Hmmm köper inte så många, får av mamma och lyssnar på ljudbok

Favoritdeckarförfattare: Henning Mankell, Mari Jungstedt, Mons Kallentoft

Jag läser allt av:
Linda Skugge och Jonas Gardell

Jag läser helst inte (genre/författare): Chiclit och scifi

Vid hyllan för fackböcker letar jag:
Musik, konst och inredning

Förutom svenska läser jag gärna: Om bokens originalspråk är engelska läser jag den gärna så, vid biografier är det ett MÅSTE, har läst nån norsk bok

Högst upp i min att-läsa-hög just nu ligger: Cigarett av Per Hagman ligger på vänt på ljudbokslistan

Högst upp på min bok-önskelista-just nu står: Fick precis en hög med böcker i födelsedagspresent

När jag går på antikvariat letar jag alltid: Konstböcker eller böcker om legender

Kommentera här: