Musiklistor

Älskar VH1, har nästan alltid på det i bakgrunden förutom när det är Indie eller Souldax. Häromdagen när jag var sjuk kollade jag en nedräkning på världens bästa album. När man är nere på topp tio kan man ju börja gissa hur topp tre kommer se ut. Jag och Kent brukar hoppas och hålla på våra favoriter men den här gången fick jag gissa själv. Man slås av hur otroligt mycket grym musik det finns. När dessa låtar har spelats undra man vad fan som kan komma på första plats. Zeppelin- Black dog, Jimi Hendrix - Hey joe, Stones - Gimmie shelter, Clash - London calling, Guns - Sweet child of mine, Michael Jackson - Thriller, Nirvana - In bloom
Detta är verkligen som en lista över mina favoritlåtar all time high. Förutom Michael Jackson då, men jag ser ju absolut storheten i plattan Thriller som oxå är världens mest sålda platta, upp mot 105 miljoner ex har den sålt. Ofantligt mycket.
Vann gjorde Pink floyd med Money. Och jag förstår.
Best of the best kommer här nedan

Kommentera här: