Svettig bild

Tänk allt det tunga och man vet inte vad som finns där i. Tänk hur det sjunker som stenar ner på djup botten. Läskigt tycker jag. Jag fattar om de blev "Trieste".
Jag tycker sånt här e så jäääkla imponerande. Påminner mig om när jag och K en söndag i Spanien tog tåget till Benalmadena och tog linbanan upp i bergen och gick ett varv i den kyliga bergsluften. Det var i Oktober och jag var tvungen att ha sätta på  mig en stickad tröja som jag som förutseende nog hade med mig. Luften var klar och kall med säkert tio grader svalare temperatur än nere i byn. Det kändes hemtamt för oss nordbor som varit borta från svalkan i flera månader.

På vägen upp såg man kusten som om den vore mycket mer avlägsen än den i verkligheten var. Långt där ute var en sådan här båt. Och trots avståndet såg man mäktigheten i lastbåten.

När man kommer upp med Teleféricon är det milsvida utsikt med vacker bergig natur. De hade örnshow och det fanns ugglor där som satt i burar som tyvärr lämnade en del åt fantasin om hur en stolt och klok uggla ska ha det. Men det var spännande att se fåglarna och hur de tämjt örnarna.
En bild från Teleféricon. Märk hur himmel och hav blir ett.
1 mamsen:

skriven

går knappt att skilja himmel från hav.. häftigt



kram M

Kommentera här: