Filmer att mysa till i höst

Jag älskar filmer där man följer folk under ett liv eller iaf en längre tid. Den här vilda västernfilmen har all sorts kärlek och även mycket Brad Pitt i sig. Underbar!
Min bästa regissörsidol, bästa Ewan McGregor, asbra musik, fina kläder, bra stämning. Glamrockens stora ikons karriär undersöks av en journalist. Allvarliga intervjuer blandas med konserter, tonårsdrömmar och droger och sex.
Jag fortsätter tjata om hur en ny värld öppnades för mig efter denna högkvalitativa, verklighetsbaserade norska krigsfilm om andra världskriget. Den e så bra!
Börjar hemskt, men är en vacker film. Snygga fighter, vackra kvinnor och den japanska harmonin som alltid återfinns i dess filmer.
Garanterat det bästa lyckopillret på marknaden. Meryl Streep äger.
Grease i all ära, den är bra, snygg, rolig och allt. Men den här e bättre! Jag kan alla låtar utantill och Michelle Pfeiffer är overkligt cool. Här är det liksom tvärtom, att killen e lite nördig och tjejen cool.
Förklaring överflödig, skratt framkallas av denna politiska och moraliska satir.
Världens bästa regissör, världens finaste skådespelerska, en riktigt bra film om kärlek, upprätthållande av fasader och chockerande konstiga värderingar.
Sjukt viktig film som öppnade upp ögonen på många för de så kallade dödsskjutningarna på skolor i USA.
Asrolig komedi om en film som spelas in. Robert Downey Jr spelar liksom svart.
Både ettan och tvåan är roliga för hela familjen eller bara för oss vuxna :)
1 Gunsan:

skriven

haha jag trode att jag var den enda som gillade grease 2 - vågat av dig att erkänna tycker jag:-)

Kommentera här: