Varning: Nånting sjukt äckligt

Upptäckte en fästing på Rocker idag. Fet och fullsugen av hans franska ädla blå blod. Jag såg den inte igår när han som bekant låg på rygg i soffan och grisade sig med mig, den kan ju ha varit liten då eller sugit sig fast imorse kanske. Jag fick panik och bokade en tid hos veterinären för att ta bort den. Sen plötsligt när Rocker skakade på hela kroppen så lossnade den och det lät när den landade på golvet. Sjukt äckligt! Så jäkla stor. Varken jag eller Nayra vågade ta bort den så vi lade papper och en kruka över. Moget va.
Uppenbarligen var det tidigt att tro att fästinghalsbandet inte behövdes längre.
Det är alltså den nedre grå pluppen med rött runt som är fästingen.
1 Sorf:

skriven

Vadå veterinären? Den drar man ju bort själv i ett Magda med tänderna!

2 jojo:

skriven

jag ville att de ska dra av den så jag kan lägga den i en burk till dig :)

3 mamsen:

skriven

gu va äcklig

M

4 Sof:

skriven

Naffs skulle det stå

5 Lollo:

skriven

Blä!! Kommer att tänka på historien om barnet som käkade blåbär som satt fast på katten...ryser i hela kroppen.

6 Gunsi:

skriven

Precis som din rubrik är fästingar så sjukt äckliga!! Stackars Rocker - och stackars dig och Nayra!

7 jojo:

skriven

lollo d där va d äckligaste jag hört, blä.

Kommentera här: