Dessa underbara tisdagar

Det betyder så sjukt mycket för vardagen att ha dessa stående mysiga tisdagar med tjejerna. Ikväll bjöds vi på smarrig spenatsoppa med ägg hos Helen. Selma förgyllde stämningen med sitt glada humör och sen drack jag blåbärste. Vill plocka blåbär utomhus nu! Blå fingertoppar, blå om läpparna, blå tunga. Blått i blick, det går liksom inte att dölja blåbärsplockningen.
Hade sprängande huvudvärk när jag åkte hem från jobbet, klädde av mig allt och lade mig under dubbla filtar och smånickade till teven. Skönt! Fast jag blev inte riktigt varm så jag tog ett bad, coconut-almond hårinpackning, den gör mirakel för välbefinnandet. Sedan promenad i orangeblommiga Björn Borglångkalsonger som inte sysn till Sjöstaden. Och direkt upp till grannen, lyxigt det!
Nu är det Kent på Skype. Strax är det sängen, kanske ett playavsnitt av Pluras kök eller Nittileaks. Och så lite nagellacksmålning. Röööött!
Pernilla och Niklas har nu bokat New Yorkbiljetter, jag längtar tillbaks, är avis!
Borde packa upp min lilla resväska från Trondheim men den står bara i hallen och ser på mig. Så där ni vet.
Imorgon redan onsdag, veckorna rusar fram! Snart ballerinatime!
1 Malin:

skriven

Lovely, jag hade gärna sett en bild på dig promenerandes i långkallingarna!!!

Kommentera här: