Fin förjul

Igår var jag på jobbet i flera timmar, åt lunch, skvallrade och umgicks med kollegorna. Allt var precis som vanligt, och det kändes skönt på något sätt :) Kände mig väldigt hel där när folk kom och gick i korridorerna och alla kramar och fina återseenden värmde.
Sen åkte jag till Carolina som såklart hade styrt upp det mysigaste julmyset ever. Jag ville bara stoppa tiden när alla tjejer satt samlade runt bordet, åt soppa och drack vin och tog igen tid med varandra. Pratad, skrattade och skvallrade såklart! Vi fikade sen och bytte julklappar, jag fick Malins klapp som var tre nagellack och en penna man kan dekorera naglarna med! My fick min hemdekorerade burk. Så fick jag även en jättefin pärlring av Lollo! Jag kom ihåg att ge henne presenten från Gunsan, men jag glömde min egen till Lollo, så kan det gå.
Idag har jag och mamma varit i centrum, vi har julpyntat här hemma, gjort apelsintryfflar, gjort sill, varit på glöggträff på pappas klubb, kommit hem och ätit skinkmacka och druckit nubbe. Nu plingar änglaspelet och granen doftar gott! Jag och Pernilla klädde granen enligt våra regler och pappa satte på stjärnan på toppen med motiveringen "lite snett är också rakt"
Och hörrni, det bästa av två saker i en och samma strålade mot mig på Ica när vi fick ta ett sent besök eftersom det saknades ströbröd till griljeringen, Vörttunnbröd! Så gott!

Kommentera här: