Blue monday

När jag går in på Facebook dyker det upp statusar och bilder från Afrika, Indien, Thailand, Australien, Usa, Argentina och Spanien. Då orkar man liksom inte riktigt.
När man själv är trött som ett as, har kaosstart på dagen på jobbet, innan man ens kommit till jobbet! Det är 20 minusgrader som försöker få ditt ansikte att krackelera. Händerna är lika lenaa som en sågarbetares 1922 i Sibirien. Ikväll är det extrainsatt styrelsemöte, jag skulle behöva vara hemma och vika in tvätt från förra veckan som hänger på tork runt köksbordet, samt plocka ordning i både badrum och hall. Och så skulle jag behöva lägga mig i tid. Men inget av de tre lär bli av. Även som solen skiner tycker jag inte om kylan och starten på veckan.
På det en lunch som inte blev god alls! Usch!
Hoppas ni har en bättre måndag!

Kommentera här: