Städ, tvätt, flytt, host och 2011 är igång

Igår åkte jag hem och tvättade som en maniac, kläderna från resväskan, massa lakan o handdukar och samtidigt började jag riva omkring hemma. Pernilla sa att jag inte kan möblera om men lite variation går det att fixa faktiskt.
Precis som Linda skrev hjälper det bara att städa bort julen och köpta lite nya roliga prylar, gardiner, kuddfodral blommor osv. Oxå att flytta om sina egna grejer och bara se dem i ett nytt ljus kan hjälpa. Och rensa. Vet inte hur mycket man kan påpeka det. Och jag är ändå en sakoman.
Jag och Rocker gjorde ett efterlängtat besök i Nibble, han sprang omkring mellan mamma och pappa och verkade så glad. Så åt vi spenatsoppa och sen bar vi några flyttlådor åt Piff och Niklas, de flyttar nämligen ihop nu! Vi åkte och kollade på lägenheten sen och det blir så fint!
Det är en tvåa i Runby (nära mig!) det är ett dagis som blivit ombyggt tilllägenheter så det är helt nytt allting. Det är på markplan så de har egen yttterdörr och brevlåda utanför uteplatsen. Lite radhusfeeling av att slippa en port. Svarta klinkers i bad och hall, helt nya vitvaror, genomgående trägolv, ja jättefint helt enkelt! Igår hade de börjat måla, en plommon/aubergine i halva vardagsrummet och resten vitt, och en medelhavsturkos på en vägg i sovrummet. Idag ska de bära in möblerna, de har köpt matbord och tv-bänk på Blocket och de väntar på en ny gigantisk soffa. Det kommer verkligen bli ett färgsprakande hem med coola detaljer.

När jag kom hem fortsatte jag med fix och moj och hängde in alla kläder, bäddade rent och plötsligt var klockan jättemycket. Jag lade mig men kände mig tolv steg tillbaka i förkylningen som härjat under sista julveckan. Mådde verkligen skit och kunde inte sova. Sen micrade jag vetekudden och lade under täcket, det hjälpte på bra.
Idag är det flera här som är sämre, känns som folk åt alla håll och kanter är sjuka. Tål vi inte vintern?
Nu jobbar man bara morgondagen sen har man ledigt en dag, känns skönt.
I helgen får vi kusinbesök, vi ska gå på Östasiatiska och sen ska Gunilla firas på lördag när årets första födelsedag går av stapeln. Vinet kommer flöda och jag har en ny outfit, längtar verkligen efter mina tjejer!
1 lollo:

skriven

Fint med en turkos vägg, har själv en vision om det plus en massa indiskagrejor. Jag är oxå sjuk. Tog lite coccelana för att kunna sova:( Krya på dig vännen!

Kommentera här: