orka! orka!

Har precis plöjt igenom den här gamla SVT-serien, orka! orka! som gick för 6-7 år sen på tv. Jag tyckte den var bra då men hann inte se alla avsnitt, och det var ju innan Play-tiden.
Jag laddade ner alla nu och kollade, den är så bra! Skriven av Sara Kadefors, en riktigt bra författare vars böcker avhandlar samma sak som serien, vanliga liv kantat av ganska negativa händelser, utan att vara för såpaaktigt.
Här följer vi familjer på en gata utanför Göteborg, alla med sina egna problem, kärlek, barn, jobb, vänskap. Det är en bra blandning mellan de olika familjerna och man hinner inte tröttna på någon.
Det man däremot känner är att man aldrig vill stressa runt som en sliten jävel som är orolig för allt, man vill inte tjata och gnälla.
Dowload it. Now.
1 ann_vik:

skriven

Jag skulle också vilja ladda ner den serien. Vart hittade du den?

2 Anna:

skriven

Hej, jag läste på din blogg att du hade fått tag i serien orka orka. Jag skulle också jättegärna vilja få tag i den, så har du något tips på var jag kan hitta den?

3 jojo:

skriven

Jag laddade ner den på PirateBay. Tog sjutk långt tid men den kom till slut :)

4 Anna:

skriven

Jag har också försökt därifrån. Får väl vänta och så om de kommer till slut då:) Tack för hjälpen.

Kommentera här: