Bloggtips

Alex Schulman det är inte för inte han är en av landets mest hatade och älskade bloggare och personligheter. Han skyr inte för att spy galla över någon eller något, sen kan nästa text vara oerhört vacker och levande, följt av en djupt ingående analys av sitt eget eller andras beteenden. Mycket dold humor, självdistans och framför allt är han en av få som vågar säga det många av oss bara tänker.

Amanda Schulman ja, gift med ovan nämnda skribent. Deras relation fascinerade mig från början, de möttes efter egna separationer, gifte sig och skaffade barn jättefort, har enligt egna utsagor aldrig bråkat, hon uppskattar vardagslyx, god mat, mys, bad, krämer och doftljus. Jag känner igen mig så mycket i det! Förutom gifta sig och skaffa barn dårå. Hon är inte rädd för att öppna sig gällande egna svagheter, fysiska såväl som mentala. Plus att hon har ett spännande och imponerande jobb med tv-serier.

Malin Wollin Fotbollsfrun från landet som vurmar för familjeliv och berättar om allt som hör en sådan vardag till. Feministiska och starka åsikter om miljö, leverne och det "normala" svenssonlivet. Kanske inte så mycket jag håller med om men det är modiga och lite omoderna åsikter idag och ändå backar hon inte. Dessutom länkar hon ofta till drömska eller konstiga bostadsannonser.

Käthe modebloggare som gått över till mer mammainriktning, därmed inte lika intressant längre för mig. Men hon har en annan bakgrund än de flesta bloggare med modeinriktning idag, och hon bloggar mycket om kläder från de stora kedjorna, men också om näthandel. Frekventa inlägg med aktuella rabatter och reor på olika webbshoppar.

See Emily play Jag läser mest för de vackra bilderna och bok- och konsttips. Men jag kan tänka mig att många läser för modekunskapen hon pluggar och visar upp egna preppy och snygga looks. Nu har hon en liten taxvalp döpt efter Arthur Miller som var make till Marilyn Monroe. Bara en sån sak :)

Sanna Lundell Modigt av denna begåvade kvinna att blogga igen eftersom hon fick lägga ner sin tidigare blogg pga näthat från vidriga och fega människor. De ville såra genom att skriva whateverskit om Persbrandt och Ulf Lundell. Sanna är en stark feminist med business- och kulturkunskaper. Jag förstår att folk tycker männen i hennes liv är intressanta och spännande ( så även jag ) men hon är tillräckligt intressant på egen hand och därför har hon en bra blogg som påtalar viktiga ställningstaganden till världsliga och mänskliga frågor.

Charlotta Flinkenberg När jag läste Vecko Revyn i min tidiga ungdom var hon chefredaktör och på något sätt blir det kul med en person som jag imponerades av redan i så ung ålder. Eftersom jag var en läs- och skrivnörd redan då. Chic är väl ingen intressant tidning för mig men hennes blogg är rolig, hon mixar mode både högt och lågt och hon kombinerar sin karriär med tre barn. Hon svarar gärna läsare på frågor om karriär och annat, och belyser hela tiden hur viktigt det är att jobba hårt för att komma dit man vill och att tidningsredaktörslivet inte är en glammig dröm.

Kommentera här: