Avslappnande helg på Bakken

Vi tog med köttgrytan vi ätit dagen innan, värmde den långsamt på kaminen. Det finns micro. Men när det finns kamin så... Vi mös igår med tända ljus och laddade ned TP till Ipoden, rekommenderas! Satt uppe halva natten och spelade. Sen inatt sov jag inte bra, kände mig typ pigg och uppspelt på nåt sätt. Så vaknade K för hans kudde hade ramlat ner, han kollar på mig och mumlar att han tyckte han hörde röster där nere. Sen vände han sig och fortsatte sova. Saken är att i det här gamla huset kan man höra och se saker. Inget farligt, men det har hänt. Så man vill liksom inte höra såna nattliga kommentarer. Imorse kom han inte ens ihåg det så det var väl bara en dröm. Men ändå.
Dimman låg tät idag, jag vaknade tidigt och somnade tydligen till lite sen när jag satt och läste. Vi högg ner den stora granen, och några fler träd. Vi flyttade båten och PV:n, spikade fast en takplatta, ordnade med tv-antennen, allt med hjälp av Kents pappa och farbror. Jag gjorde planer för var jag vill ha uteplats i sommar...

Kommentera här: