Isfisket resulterade bara i ett mininapp

Nu är det dags för 30 grader i februari, sen plocka lite och hitta sängen ganska tidigt. Har mycket på agendan de två kommande dagarna innan jag åker till Stockholm på torsdag. Har mycket på agendan när jag väl är där också, men det är bara bra!
I lördags hade vi packat bilen och åkte mot Bakken. Men så är det en lång och vindlande backe upp dit och den var glashal så det var kört. Vi fick inkvartera oss hos Kents gudmor och ingen var gladare för det än Rocker, eller de, eller Rocker, eller de...

Igår tog vi oss ut på isen och jag var lite rädd på skidorna först men det var ju bara larv såklart, sen skidade jag iväg! Gick bra och det är skönt det! En pyttefisk var dagens resultat men vi var ju bara ute ett par timmar, sen blev det lite rastlöst. Jag satt såklart i  en retrostol och njöt av den sol som tittade fram. Rocker fick sitta fast så länge som Kents pappa var där för hans hund Ray och Rocker är inte bra kompisar längre. Men sen sprang han omkring i våra upptrampade spår på isen.

Vi åkte med Lenny och käkade hemgjord coleslaw och burgers och såg på tv hela kvällen och halva natten.
Strålande sol imorse, sen lite regn. Sen grått. Kommer nog få vårkänslor i Stockholm.
1 Gunsan:

skriven

Mysigt! och jag måste säga - tyget på stolen är ju hur fint som helst! Jag skulle ta vara på den!

Kommentera här: