Cocosolja - min nya bästis

Jag köpte den på hälsokosten, det finns andra märken också som säljs på t ex stormarknader. I burken är oljan fast som ett fett men den smälter vid 24 grader så jag förvarar min i kylen och tar loss en bit med sked när jag ska använda den. Lägger den i handen och låter den smälta. Självklart går den att använda i matlagning, speciellt raw food eftersomd en har så låg smälttemperatur, men för mig är den en universell skönhetsprodukt!

Jag smörjer kroppen efter duschen med den, vissa använder den i duschen som tvål så slipper man smörja sig efteråt.

Jag använder den med honung och aloe vera och har som hårinpackning.

Smörjer händer, fötter och läppar.

Jag har smält ihop den med maizena och bikarbonat och använder som deo.

Man kan ta bort smink med den.

Ska man tillverka egna produkter som t ex body butter och lypsyl är detta den bästa basen.

Ja ni hör ju själva, en universalprodukt! Den doftar cocos men bara en aning, inte så där sololjeaktigt eller body shopstarkt utan bara en aning fräsch cocos. Jag har även smörjt Rockers nos med den och droppat oljan över hans mat. Denna kostade runt 200 kronor och jag har användt den mer än dagligen i en månad och det är bara lite skrap på ytan i burken. Alltså en väl värd investering om man jämför med hudkräm, duschkräm, deo, sminkborttagning, ansiktskräm, hårinpackning osv. Jag har sett på nätet att Kung Markattas ska vara den billigaste, Renée Voltaire har också en men de varorna brukar ju var ganska dyra.
1 Nayra:

skriven

Jag använder också cocosas kokosfett varje dag, fast i maten. Men jag har den bruna burken som är lukt- och smaklös. Här i Sverige kostar dom 100 kr. Du får köpa här nästa gång och ta med dig till Norge ;).

2 jojo:

skriven

Köpte min i Sverige! Blev väl lurad då :) Pröva den om du e torr, eller på Naomi, kram!

Kommentera här: