Hemma-spa på hemmadag

Idag har jag tvättat massa kläder, packat upp och lyxat med hemma-spa. Jag köpte massa härliga oljor i julas och det behövdes för sen det blev kallt har min hud och hårbotten varit lite i protest mot mig. Nu när man är så här nyfräschad ska det bli skönt att bädda med nya härliga julklappslakan i varm flanell och krypa ner.
Jag har läst en jättebra bok idag! Är så inne på det här spåret just nu, berättar mer imorrn.
Till middag blev det färsbiffar i tomatsås och bulgur med oliver, feta och soltorkade tomater. Imponerande att jag slängde ihop det av bara sånt vi hade hemma, får åka på en kylskåpsfyllarhandling imorrn eller så.
Under spaet tände jag massa ljus i badrummet och lyxade till det med mitt sista soybean candle från Usa. Nu är de slut :( Två väldigt fina doftljus jag köpte innan jul på nån rea-hylla på Plantagen för en tia förklarade sig idag. De brann typ en minut sen blev lågan minimal och sen slocknade de efter en timme. Aja, luktar hyacint gör de i alla fall.
Btw fick jag en yogamatta av Kent, en fin lila, så nu kan jag köra ordentligt här hemma på det hala kalla golvet. Måste bara vänta tills jag tagit bort stygnen på benet, det har varit rött och gjort ont ett par dagar men det blir nog bra snart.

Kommentera här: