Panta mera!

Det plingade nyss på dörren och där stod två ynglingar som undrade om jag hade pant, glas eller aluminium jag ville bli av med. Jag hade tre påsar som stått i hallen i evigheter så det passade ju ypperligt! För 50 kronor i månaden kommer de och hämtar pant varannan vecka, man får ett sms kvällen innan och ställer då ut påsarna utanför dörren dagen efter. Projektet är tillför nyktra narkomaner som får detta som jobb. Bra idé tyckte jag och sa att de var välkomna igen!
Just pet och sånt kan man ju tycka e ganska skönt att ta med till affären och få några tior för, men glas och metall är ju asjobbigt att släpa på tycker jag.
1 Mysan:

skriven

Men gud vilken bra satsning! Både ur en miljötänkaspekt och som sysselsättning för de som behöver det! HURRA FÖR NORGE! :)

Kommentera här: